неділю, 29 січня 2023 р.

Додатки до опису досвіду

1.                       Урок історико – літературної правди  

2.                       Українська література

3.                       9 клас

4.                       П. Куліш «Чорна рада». Показ протистояння сил   

 державотворення і руїнництва. Характеристика центральних

 образів.

5.                       Повідомлення теми, мети, завдань уроку; очікувані результати.

6.                       Портрет П.Куліша, роман «Чорна рада», паперові булави –

 бонуси, робочий зошит

7.                       Перебіг роботи

Учитель

-               Сьогодні на уроці ми з вами зазирнемо у творчу лабораторію Пантелеймона Куліша, спробуємо розкрити секрети його художньої майстерності і звернемося до твору, який Іван Франко назвав «найліпшою повістю в нашій літературі». Спробуємо творчо осмислити події далекого минулого, поглянувши на них очима людини 21 століття.

Запрошую Вас на урок історико – літературної правди.

Сподіваюся на нашу плідну співпрацю. Звертаю увагу, що за творчу та активну роботу ви будете сьогодні одержувати один із козацьких клейнодів – булаву (учитель демонструє).

(Нестандартна форма проведення уроку спонукає до роздумів, надовго запам'ятовується, сприяє створенню робочої атмосфери на уроці, посиленню почуття впевненості у собі, підвищення самооцінки учня / учениці, формуванню успішної особистості, задоволенню потреб дитини, підіймає командний дух).

 

1.             Прийом «Моніторинг - пропозиції»

2.             Українська література

3.             9 клас

4.             П.Куліш «Чорна рада». Показ протистояння сил

державотворення і руїнництва. Характеристика центральних

                  образів.

5.             Рефлексія

6.             Таблиця «Моніторинг – пропозиції»

7.             Перебіг роботи

Учитель

-               Прийшов час покинути нашу творчу лабораторію. Тож пропоную залишити в ній ваше бачення твору і пропозиції щодо виходу із певних життєвих ситуацій. Заповніть, будь ласка, таблиці «Моніторинг – пропозиції».

п/п

Записи на темному тлі

Записи на світлому тлі

1

У творі викликає обурення…

Вихід:…

2

У творі викликає співчуття…

Вихід:…

3

Найтрагічніше у прочитаному…

Побажання героям:…

4

Найтрагічніше в наші дні…

Урок на майбутнє:…

Учитель

-               Сподіваюсь, що попрацювавши успішно, творчо на сьогоднішньому уроці, висловивши власну думку щодо проблем, які постали у творі, ви зрозуміли істину і винесли для себе урок на майбутнє: «Заради чого повинна жити людина, та як треба жити, щоб не соромно було перед власною совістю, перед народом, перед Батьківщиною та нащадками». Успіхів вам у всіх починаннях!

(Прийом «Моніторинг -  пропозиція» дає можливість дітям висловити власну думку щодо бачення твору, відпрацьовувати вміння говорити по суті й переконливо, швидко орієнтуватися в різних ситуаціях, вносити пропозиції щодо виходу з певних життєвих обставин, нестандартно мислити, активізує  особистісний потенціал учня, надає можливість кожному відчути власний успіх).                                                                                      

1.           Прийом « До успіху»

2.           Українська література

3.           7 клас

4.           В. Симоненко «Лебеді материнства». Загальнолюдські

цінності у творі.

5.           Організаційний момент

6.           Релаксуюча музика

7.           Перебіг роботи

Учитель

             Діти, простягніть долоні. Подаруйте для роботи на уроці старанність, наполегливість, творчість. Простягніть іншу долоню, на неї я дарую вам свою любов, повагу. Хочу, щоб після сьогоднішнього уроку ви стали ще мудрішими. А тепер обміняйтеся дарунками. Доторкніться долонями до долоні, потисність один одному руки, побажайте успіху на уроці та на цілий день.

(Прийом допомагає створити емоційно – комфортні умови до уроку, атмосферу довіри та відвертості, зосереджує увагу учнів на продуктивну роботу та успішний результат).

 

1.           Креатстудія

2.           Українська література

3.           7 клас

4.           В. Симоненко «Лебеді материнства». Загальнолюдські

цінності у творі.

5.           Повідомлення теми, мети, завдань уроку; очікувані результати.

6.           Мультимедійна презентація, листи успіху, літбонуси

7.           Перебіг уроку

Учитель

-               Сьогодні, діти, я Вас запрошую до Креатстудії, у якій ми познайомимося з цікавими епізодами з життя надзвичайного поета, журналіста і громадянина Василя Симоненка.

Сподіваюсь на нашу плідну співпрацю. Звертаю увагу, що у вас на  партах є «Листи успіху», у які ви протягом уроку ставите собі бонуси  за кожен вид роботи. За  творчу, активну та креативну роботу ви будете одержувати «Літбонуси» (учитель демонструє).

(Форма проведення уроку сприяє вивченню навчального  матеріалу,  розкриттю учнями власних можливостей, стимулює  розвиток творчих здібностей, уміння критично мислити , активізує особистісний потенціал, надає кожному можливість відчути власний успіх).

 

1.           Мультимедійна технологія «Інтерактивний плакат»

2.           Українська література

3.           7 клас

4.           В. Симоненко «Лебеді материнства». Загальнолюдські  

цінності у творі.

5.           Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу

6.           Мультимедійна презентація 

7.            Перебіг роботи

Літературний ексклюзив

 Презентація інтерактивного плаката «Життєвий і творчий шлях В.А. Симоненка» (індивідуальне випереджальне завдання).

 

Учні

- Емоційний відгук на успіх учня – оплески!

Учитель

- Молодець! Ми завжди вірили у твої здібності! Пропоную не зупинятися на досягнутому і продовжити роботу з мультимедійними завданнями вже на складнішому рівні. Вір у себе і працюй!

 (Використання мультимедійних презентацій на уроці сприяє підвищенню мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей, збільшує швидкість передачі  інформації, покращує рівень її засвоєння, розвиває увагу, пам'ять, уяву, мовлення,  інтелект, посилює почуття впевненості у власних силах, підвищує самооцінку, дозволяє учневі бути співавтором уроку).

 1.                  Прийом «Дослідники поезії» (Робота в мікрогрупах)

2.                  Українська література

3.                  7 клас

4.                  В. Симоненко «Лебеді материнства». Загальнолюдські цінності у творі.

5.                  Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу

6.                   «Долоні – нагадування старшокласнику», номери завдань, зошит

7.                  Перебіг роботи

         Учитель

-               Отже, повертаємося до нашої студії, де ми більш детально зануримося у зміст твору. Для цього давайте об'єднаємося в мікрогрупи (Не забуваємо наше гасло:  «Хто міркує і працює - обов'язково перемагає») і виконаємо запропоновані завдання (керівники груп обирають номер завдання), а зібраний матеріал стане вам у нагоді в майбутньому при підготовці до ЗНО. Під час презентації завдань заповніть «Долоні-нагадування старшокласнику» у вигляді паспорта ліричного твору.

 «Дослідники поезії» ( Робота в мікрогрупах)

І гр. – визначте тему, ідею, основну думку твору;

ІІ гр. – визначте провідний мотив, жанр, вид лірики, композицію твору, літературний рід;

ІІІ гр. – визначте символічні образи поезії, усно поясніть окремі символічні образи;

ІV гр. – визначте кольори твору, підтвердіть рядками з поезії;

V гр.  – визначте звуки твору, підтвердіть рядками з поезії;

VІ гр. – визначте художні засоби вірша;

VІІ гр. – дайте коротку характеристику  ліричного героя поезії.

Учитель

-               Дякую! Молодці! Перші кроки – і вже у декого перші успіхи!

(Застосовуючи  елементи інтерактивних технологій (робота в малих групах , де кожна дитина отримує свій шанс і підтримку, відчуває свою приналежність до спільноти),  учні вчаться критично мислити, аналізувати, співпрацювати , приймати рішення, робити обгрунтовані висновки, бути демократичними).

 

1.             Авторська лабораторія «Перші спроби пера»

2.             Українська література

3.             7 клас

4.             В. Симоненко «Лебеді материнства». Загальнолюдські

цінності у творі.

5.             Узагальнення та систематизація вивченого

6.             Мультимедійна презентація, творчі завдання, зошити

7.              Перебіг роботи

Авторська лабораторія

Учитель

-    Продовжуємо плідно працювати, бо ми ж з вами українці. А українці працьовиті і завзяті.  І я знаю, що кожен із вас – творча особистість. Створіть собі настрій на творчість (подумки перенесіться в найулюбленіше для вас місце). Зосередьтеся, відчуйте творчу енергію, фантазію, натхнення. Фантазуйте, пробуйте, творіть!

-  Вам пропонуються творчі завдання. Ознайомтеся з ними , визначте, з яким завданням ви впораєтеся найкраще.

ü   Напишіть меседж  В. Симоненку від імені сучасної молоді.

ü   Напишіть есе «Лебеді материнства летять над моєю долею».

ü   Напишіть лист – заклик  сучасному воїну – захиснику, використовуючи рядки із поезії.

ü   Складіть сенкан « Батьківщина».

ü   Складіть акротвір «Матуся».

( Презентація творчих завдань)

Учитель

-               Вражаюче! Дуже вдячна за вашу креативність. Презентовані роботи переконали мене у невичерпності ваших творчих можливостей. Ваші творчі роботи -  відверті, щиросердні, пройняті безмежною любов'ю до матері, Батьківщини.

 

(Творчість – це необхідний засіб самовираження особистості. Робота в авторській лабораторії підвищує рівень інтелектуального розвитку учня та набуття ним таких рис особистості, як цілеспрямованість, самостійність, наполегливість та відповідальність, які є найважливішими для майбутнього життя, а творчі завдання розкривають приховані таланти, сприяють  розвитку креативності, спрямовують на  успіх).


1.           Індивідуальне  дослідницьке завдання «Олімпійський резерв»

2.           Українська мова

3.           8 клас

4.           Односкладне речення. Види односкладних речень  з головним членом у формі присудка.

5.           Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу

6.           Підручник, робочий зошит, дошка

7.           Перебіг роботи

Учитель

-               Я знаю, що у класі є Олімпійський резерв, якому пропоную індивідуальне дослідницьке  завдання  – самостійно опрацювати матеріал підручника і скласти спрощену схему або таблицю щодо видів односкладних речень з головним членом у формі присудка та способів вираження головного члена у формі присудка.

(Презентація  виконаного індивідуального завдання (учень на дошці записує побудовану  схему або таблицю, коментуючи своє розуміння навчального матеріалу).

Учитель (до класу)

-        Чи зрозумілим для вас є викладений однокласницею матеріал?

-        Чи зможете ви скористатися ним при підготовці до ЗНО? Обґрунтуйте.

Учитель

 - Дякуємо, ми переконалися в тому, що в тебе вже  є навички складання схем, таблиць, які ти вміло розвиваєш. Досліджувати, аналізувати, узагальнювати – це завжди складно. Нам дуже приємно, що серед нас уже зростає майбутній аналітик. Успіхів тобі! ).

 

(Індивідуальна дослідницька діяльність  спонукає дітей до співпраці, вчить використовувати знання навчального матеріалу в життєвих ситуаціях, перетворювати їх у переконання, розвиває критичне, аналітичне мислення, формує стійкий інтерес до пізнання нового,   виховує  успішну, активно мислячу особистість).

                                                                                                                        

1.           Прийом самооцінювання «Перевір себе»

2.           Українська мова

3.           8 клас

4.           Односкладне речення. Види односкладних речень  з головним

членом у формі присудка

5.           Підсумок уроку

6.           Картка самооцінювання

7.           Перебіг уроку

Учитель

-               Урок добігає кінця. Я задоволена вашою роботою. На уроці ви вміло аналізували, конкретизували навчальний матеріал, вдало узагальнювали думки, чітко відповідали на поставлені запитання, критично мислили, креативно, творчо працювали.  Закінчіть, будь ласка, роботу над карткою самооцінювання (переведіть бонуси та лайки в оцінки).

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня                           Дата                Клас

Критерій                                           Бонуси              Оцінка

Я брав активну участь у роботі на уроці             

Я давав відповіді на запитання           

Я зрозумів, чим відрізняється односкладне речення від двоскладного        

Я зрозумів, які речення є О – О, Н – О, У-О, БО             

Я навчився визначати О – О, Н-О, У-О, БО          

Оцініть свою роботу на уроці             

Загальна кількість балів

(Прийом «Перевір себе» із застосуванням карток самооцінювання дає змогу учням виявити свої сильні та слабкі сторони, нести відповідальність за власну підготовку до уроку,  спонукає до самовдосконалення, сприяє розвитку вміння учня самокритично оцінювати свою роботу під час уроку,  покращенню спілкування між учнями,  надає можливості усвідомити свої труднощі, визначити потреби, спонукає до успіху).        

 

1.           Прийом« Блогер – сторінка» (Індивідуальне

мультимедійне  завдання )

2.           Українська література

3.           9 клас

4.           Т.Г.Шевченко «Образ знедоленої жінки в поезії «Наймичка»»

5.           Перевірка домашнього завдання

6.           Мультимедійна презентація

7.           Перебіг роботи

         Сюжетні лабіринти поеми

Учитель

-               А зараз, шановні діти,  пропоную помандрувати сюжетними лабіринтами поеми Т. Шевченка «Наймичка». До роботи запрошую нашого блогера, який представить сюжет  твору шляхом презентації плейкаста.

Учитель

-               Ми щиро вдячні тобі за кропітку роботу, за емоційне сприйняття твору, передане за допомогою образотворчих засобів та словесного тексту. Створювати  мультимедійний продукт  не завжди легко. У тебе це вийшло! Бажаємо тобі досягти найбільших вершин у вивченні сучасних комп'ютерних технологій.   

 (Засобом візуалізації на уроках  літератури, зокрема під час вивчення ліричних творів, є плейкасти, у яких повідомлення представлено вербально (словесний текст) та образотворчо. Створюючи плейкаст ( за допомогою сервісу Playcast), учень повинен передати своє розуміння змісту твору, визначити центральні образи, ідеї, проблеми. Такий мультимедійний прийом активізує творчу діяльність, збагачує емоціями,  спонукає до роздумів, формує успішну особистість).


1.           Прийом «Контент - менеджери» ( Робота в пошуково –

дослідницьких групах)

2.           Українська література

3.           9 клас

4.           Т. Г. Шевченко «Образ знедоленої жінки в поезії «Наймичка»

5.           Сприймання й усвідомлення учнями навчального матеріалу

6.           Підручник, робочий зошит, «Стінки» (ватман), малюнки до

поеми, анкета твору

7.           Перебіг роботи

Учитель

- Сьогодні на уроці у нас працює 3 пошуково – дослідницькі групи

(Представлення груп: « Вконтакті», «Facebook», «Twitter»)

На урок ви прийшли зі «стінками» (випереджальне завдання), які ми будемо протягом уроку наповнювати виконаними в групах завданнями (заповнення анкети твору, складання асоціативного ґрона, творчі завдання) та презентуємо «Стінки».

- Тож, за справу! Вперед до успіху!

 

(Прийом допомагає учням продемонструвати свої здібності, висловити погляд на події та героїв, відстоювати власну позицію, підвищує інтерес до навчальної діяльності, спонукає до взаєморозуміння і співпраці в групі, колективі,  підіймає командний дух, формує підприємницьку компетентність, сприяє вихованню толерантної  та успішної особистості).





Немає коментарів:

Дописати коментар