Дистанційна освіта (українська література)

 5 клас 

Контрольна робота №5 з теми «Пригоди і романтика»


Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки). Роль гумору в житті українців. Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.


Леонід Глібов «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника.


Розвиток мовлення. Творча робота. Складання власної байки.


Степан Руданський «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського - унікальне явище у світовому письменстві. С. Руданський «Запорожці у короля». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.


Павло Глазовий «Еволюція», «Найважча роль», «Похвала». Іронічно – пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.


Контрольна робота №6 з теми «Гумористичні твори».


Урок – підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.


7 клас

Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об'їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.


О.Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.


О. Гаврош «Неймовірні пригоди «Івана Сили». Морально – етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. Композиційні особливості твору, його проблематика.


Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник».


А. Малишко «Чому, сказати, й сам не знаю…». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них. Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, історичної пам'яті. А. Малишко «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка.


Розвиток мовлення. Письмовий твір – есе на морально – етичну тему «Істинні та фальшиві цінності в житті людини» (на прикладі прочитаних творів).


Контрольна робота № 6 з теми «Ми - українці».


Урок – підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.


8 клас

Ю. Винничук «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.


Ю.Винничук «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.


Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. 


В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.


Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору.



Література рідного краю. Гумористичні твори М. Возіянова.



Контрольна робота № 6 з теми «З української прози. Український гумор».


Урок – підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.


9 клас

Лірика періоду арешту й заслання і після повернення з нього. «Доля», «Росли укупочці, зросли…»  Риси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. 


Біблія в житті Т. Шевченка. Світле пророцтво поета («Ісаія. Глава 35). Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими, внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів.


Контрольна робота. Твір – роздум «І перед нею помолюсь, мов перед образом святим тієї матері святої» (Образ матері в поезіях Т.Шевченка)


Підсумковий урок: Світова велич українського поета. Визначні діячі світової культури про Шевченка. Його вплив на літератури інших народів. Шевченко та історико – культурний поступ України. Ушанування пам'яті поета в Україні й за кордоном. 


Контрольна робота №5 з теми «Нова українська література. Т.Г.Шевченко».


Пантелеймон Куліш – відомий письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач («Біблія», твори В. Шекспіра, Дж. Байрона, Ф.Шиллера), автор підручників для школи, українського правопису («кулішівка»). Вплив на П.Куліша ідей європейського просвітництва. Романтична основа світогляду. Ентузіазм і жертовність П.Куліша у громадській та культурницькій роботі на шляху духовного відродження і культурного збагачення нації. «Чорна рада». Перший україномовний історичний роман – хроніка. Походження його назви. Історична й авторська уява, романтичність стилю.


П. Куліш «Чорна рада». Динамічний інтригуючий сюжет. Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. 


П. Куліш «Чорна рада». Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, благородства, вірності почуттю та обов'язку. Оцінка роману Т.Шевченком.


Розвиток мовлення. Твір – есе «Утвердження загальнолюдських цінностей у романі П. Куліша «Чорна рада»». 


Марко Вовчок «Інститутка». Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач (Ж.Верна, Г.К.Андерсена, А.Е.Брема) «Народні оповідання», продовження теми народного життя в повісті «Інститутка».


Марко Вовчок «Інститутка». Образи персонажів – людей із народу та панночки. Авторська позиція у творі.


Контрольна робота №6 з теми «Нова українська література. П. Куліш, М. Вовчок».


Урок – підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.



Немає коментарів:

Дописати коментар